Tonk Emil: Egy hajóban evezünk

Kedves hálózatépítő barátom!
Mint bizonyára tudod, hosszú évek óta osztom meg tapasztalataimat a klasszikus üzleti élet szereplőivel, és támogatom őket a profi gondolkodásmód elsajátításában és erősítésében. Tapasztalataim szerint az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb gondja az volt, hogy nehezen szoktuk meg a versenyt, és nehezen vettük tudomásul mások jogát és létét ezen a piacon, különösen azokét, akik a vevő kegyeiért sajátos eszközökkel, különleges elszántsággal küzdöttek mellettünk, néha úgy, hogy a mi piaci pozíciónkat sértette, a „kényelmünket” zavarta. Pedig akarva akaratlanul megjelentek versenytársak, a piaci verseny új és új szereplői. A gond ott jelentkezett, amikor a versenytársainkat ellenségnek, néha trónfosztónak tekintettük.
Határozottan állítom, hogy – a gondok ellenére – a fejlődés garanciája a versenytársak megjelenése! Érdemes végiggondolni a mindennapjainkat. Ha nem észleltünk volna versenytársat a magánéletben, akkor nemhogy a fejlődésünk megakadt volna, hanem elkényelmesedtünk volna. Miközben nem okozott osztatlan örömet megjelenésük, de a jobb viselkedést, a nagyobb figyelmességet, a törődés más fokát és a kapcsolataink megfelelő értékelését követelte!
Hát ez történt a magyar piacon is az elmúlt 20 évben.
Természetesen a versenytársak térnyerése alól nem mentesültek a MLM-vállalkozások sem. Miközben a hálózatok megjelenése a „klasszikus” kereskedelemben is sajátos reakciókat váltott ki, hiszen az új értékesítési technika óhatatlanul zavarta a meglévő vevőkapcsolatokat, egy-egy termék kényelmes piaci pozícióit. Nem elhanyagolható tény, hogy a hálózati kereskedelem révén nagyszámú egyéni versenytárs megjelenése és viselkedése természetes, hogy ellenállást és néha hisztérikus ellenreakciókat váltott ki. Nem örültünk az ellenállásnak, a sokszor sértő minősítéseknek és a kényelmetlen reakcióknak.
A hálózatok egyszer csak szembesültek azzal, hogy megjelentek a piacon hasonló elvek alapján működő MLM-vállalkozások, sokszor megtévesztően hasonló kínálattal, és a módszer logikájából eredően hasonló üzleti tervekkel, oktatási koncepciókkal, az egymást néha kísértetiesen másoló szakmai programokkal. Pedig a verseny logikájából fakadóan, csak azokat másolják, akik jók és sikeresek, és azokat követik, akik eredményesek. Persze nem öröm tudomásul venni ezt, de az élettel szemben futni legalább annyira értelmetlen. Ami az MLM-vállalkozások egyedi sajátossága, hogy a belső verseny léte is – azt kell mondjam – normális és logikus. A hálózatok természetes velejárója, hogy versenyeznek egymással testvérvonalak, üzlettársak, a névlistában előforduló átfedések miatt sokszor a jelöltek, vevők kegyeiért ugyanabban a hálózatban dolgozó hálózatépítők.
Itt sok minden eldől. Aki rosszul reagál más hálózatok megjelenésére, eredményességére, az esetleges személyes elégedettségre, annak minimálisra csökkennek az esélyei. Sőt, minden olyan esetben, amikor megjegyzéseinkkel minősítjük mások sikereit, másoknak a más termékkel, hálózattal kapcsolatos elégedettségét, akkor sokszor a saját vállalkozásunk „technológiáját”, az MLM tisztességét és korrektségét vonjuk kétségbe. Kizártnak tartom, hogy valaki számára azért lesz majd vonzó az általunk képviselt hálózat, mert a versenytárs módszereit, erényeit kétségbe vonjuk, sőt – tapasztalataim szerint sokszor – negatívan minősítjük! Ha valaki a versenytárs gyengéire építi stratégiáját, az általában a gyengék közé pozícionálja magát. Ha jók akarunk lenni, akkor csak a jókkal akarjunk versenyezni, és ha lehet, akkor csak azokkal engedjük magunkat összehasonlítani.
Tudomásul kell venni, hogy mindig lesznek vonzóbbnak tűnő termékek, marketingtervek, személyes ígéretek. És ha valaki annak nem tud ellenállni, akkor hiába tartjuk vissza erőnek erejével, akkor is elmegy. Azt kell mondjam, ez is természete az MLM-világnak. Az azonban intelligencia kérdése, hogy aki eltávozik, az miként gondolkodik régi hálózatáról és miként nyilatkozik róla.
A hagyományos vállalkozásoknál sokszor tapasztaltam pozitív és hihetetlenül negatív példákat. Az azonban biztos volt, hogy a „verekedés”, a nyilvánosság előtt zajló csaták soha, egyik fél számára sem hoztak sikert, de dicsőséget sem!
Ha valaki a mások vállalkozását, módszereit szidja, annak innen üzenem, vigyázzon, mert soha sem tudhatja, hogy mikor fog a másik hálózatban dolgozni! Természetesen nem törvényszerű, de bármikor alakulhatnak úgy a körülmények, hogy velük kell együttműködni, esetleg együtt dolgozni közös célokért.
Az MLM-szakma elért abba az érett szakaszába, hogy inkább az együttműködés területeit kell keresni, mint a különbségeket hangsúlyozni és felerősíteni. Talán soha nem volt olyan erős igény a szakma együttműködésére, mint napjainkban.
Természetes követelménnyé válik, hogy a szakma nagyjai, reprezentánsai révén a hálózatépítés mint üzleti tevékenység elnyerje helyét a gazdasági világban. Ez azonban széthúzással, a nézetkülönbségek felerősítésével, az ellentétek néha mesterséges fokozásával nem fog sikerülni. Itt az ideje példát mutatni abban, hogy egészséges versenyben lehet együttműködni. Ebben nagy szerepe van mindenkinek, aki érti, tudja, kedveli a hálózatépítést, mert annak presztízse ezen fog múlni. Ez is tanulható, de fontos tudni, hogy – személyes példával – tanítható is!
Evezzünk együtt, és egy irányba. Itt az ideje!
Tonk Emil

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

MI AZ, AMIT KI NEM ÁLLHATSZ A HÁLÓZATÉPÍTÉSBEN ?

Valószínűleg a következő válaszok egyike, vagy többsége jutott eszedbe: Névlistaírás Ismerősök megszólítása Idegenek megszólítá...

CSATLAKOZÁSI
LEHETŐSÉG*

Ha egy megbízható MLM cégnél dolgozol, akkor lehetőséged van céged ajánló linkjével megjelenni az oldalon! Amennyiben nem szerepel még az oldalon, foglald le és legyél Te a szerkesztője! Javasolj megbizható MLM céget:




Hozzászólások

Kapcsolat

Név

E-mail *

Üzenet *