- • A cég
- • A termék/szolgáltatás
- • A szponzor
1. Van-e a cégnek konkrét terméke?
Mert ha nincs termék-pénz vagy szolgáltatás-pénz csere, akkor gyanús a dolog. Ez elemi fontosságú, hiszen az elmúlt időkben a „fizess be X pénzt, hogy megvegyél egy szintet, persze terméket nem kapsz érte, csak egy szintet a cégben.” Na, ez a piramis,
hiszen ez a lufi. Ebben a rendszerben az ember által befizetett pénzt
osztják el a „felettesei” között. És mi van a következő hónapokban? Sok
csalódott ember szidja „tudatlanul” az mlm rendszereket egy ilyen
tapasztalat után – sajnos nem voltak kellően tájékozottak és utána
általánosítanak. Most azért vagyunk itt, hogy Te ezt ne kövesd el. Az
MLM cégeknél határozottan van termék. Kétségkívül ez az egyik
legfontosabb különbség.
2. Mióta van a világban és az országban a cég? Nemzetközi jelenlét?
Tapasztalatok szerint a vállalkozások 96
%-a az első 3-5 évben megszűnik, akarnád-e 3-5 év múlva újra kezdeni az
egzisztenciádat? A nemzetközi jelenlét nagyon fontos, az igazán jó
cégek sok országban működnek, annak kultúrájától függetlenül.
3. Hivatalosan be van-e jegyezve az országban a cég?
Az előző válasz alapján, képzeld el,
hogy azt mondják 1 év múlva bejön majd a cég hivatalosan is, ha már
annyi a forgalom. Oh, jajj. És vajon mi a garancia arra, hogy a munkád
után TÉNYLEG kapsz jutalékot vagy, hogy a garanciális, illetve
szavatossági és kártérítési tennivalókat érvényesíteni fogod tudni? Mert
ha nem tudod, akkor a vevőid, csak egyszeri vevők lesznek. Az MLM
lényege pedig, hogy VISSZATÉRŐ vevőid legyenek. Ezek pedig kizárólag
elégedett vevők lehetnek. Aki „levenni” akarja az embereket, annak a
baráti, ismerősi köre rövid időn belül eltűnik. AZ MLM-ben nagyon megéri
tisztességesnek lenni.
4. Várhatóan milyen időtartalomra rendezkedett be a cég?
Ezt onnan lehet tudni, hogy van-e iroda, raktárak, befektetések az országban. Ígéretek helyett bizonyíték.
5. Mennyire tőkeerős a cég, képes lesz-e kifizetni a jutalékokat?
Ezekhez az információkhoz ma már nagyon
gyorsan hozzá lehet jutni. Sokkal gyorsabban, mint pár évvel ezelőtt.
Facebook, iwiw és más közösségi portálokon lépj kapcsolatba másokkal,
akik már régebb óta dolgozik a céggel, kérdezd tapasztalatairól. Vagy
Cégbíróság, Interneten keresztüli céges nyílt információk különböző
honlapokról. Nézd meg a jegyzett tőkét, MLM céget csak sok milliárdból
lehet alapítani. Figyelj, mert ha egy cég eltűnik, nem milliárdokat
fogsz látni, hanem csillagokat.
6. A Cég maga gyártja-e a termékeket?
Ismerünk olyan MLM céget, mely
dinamikusan növekedett egészen addig, amíg a gyártást kiadta a kezéből.
Ekkortól a termékek minősége meglepő gyorsasággal gyengébb lett. Vevőket
veszített. A hálózat nem tudta garantálni a folyamatos minőséget, így
70%-kal csökkent a forgalma.
7. Megfelelő-e a marketing terv?
A jó MLM marketing/kompenzációs terv tartalma:
- • vannak, akik már teljesítették a kritériumokat – nem 2 éve, hanem az elmúlt hónapban!!!
- • nincs visszaesés – tehát a szint és a forgalmi jutalék %-a is örökös
- • mekkora forgalmat szükséges a csapatoddal összehoznotok ugyanazért a jutalékért
- • induláshoz szükséges tőke számodra megfelelő (itt NEM igaz, hogy ha sokat kell fizetni a belépésért, akkor a jutalékok is magasak lesznek)
- • fenntartási költség – oktatási anyagok, rendezvények díja
- • arányosan csapatépítési és fogyasztói hálózatot is preferál a cég (a tanár sikeresebb, mint a kereskedő egy MLM vállalkozásban)
Vannak-e ezek: könyvek, kazetták, CD, DVD, képzések, katalógus, honlap, webinarum, és milyen a képzések ára stb.
9. Mennyire bevezetett a cég és a termék a piacon?
Ne örülj annak a kijelentésnek, hogy
valami attól jobb, mert nem ismerik, illetve egy MLM céghez az elején
kell csatlakozni. Emlékszel? A cégek 96%-a 3-5 év múlva megszűnik.
Játssz hosszútávra, hogy tényleg el tudj jutni az anyagi
függetlenséghez.
10. Vonult-e már ki országból, ahol megnyitott, és ha igen miért?
Ideális esetben, ahová betették a
lábukat, ott meg is vetették. Ez a mércéje a tisztességes cégeknek. Nem
mennek át a szomszéd országba mert ott most éppen jobbak az adózási
szabályok.
11. Szimpatikus-e a Neked a cégről, a termék vagy szolgáltatásról hallott információ?
Csak olyan vállalattal és
termékkel/szolgáltatással kezdj el foglalkozni, melynek termékeit magad
is használnád, illetve szívesen mondanád el valakinek, hogy XY céggel
állok együttműködési, partneri viszonyban!
12. Napi fogyasztási cikkekről van-e szó?
Mennyi hűtőszekrényt vásárolsz egy
életben? 1-2 dbot? Éppen ezért a napi fogyasztási cikkekből felépülő MLM
mellé tedd le a voksod, mert azzal igencsak nehéz belassítani, netalán
tán telíteni a piacot, és így elégedettség esetén újra vásárlás
történik.
13. Hiteles-e az az ember, aki megkeresett az ajánlatával?
A szponzor szerepe
kulcsfontosságú, bár nem a legfontosabb. A jó oktatási rendszer néha
jobban támogatja az ember sikerességét, mint egy szponzor. Természetesen
nagyon fontos, hogy csak akkor tud majd segíteni neked a szponzorod, ha
hiteles számodra.
Értem én, hogy ez nagyon trendi, hogy itt
van az ideje és hogy nagyon sok pénz van benne, de … Vajon ÉN
lehetnék-e sikeres benne?
Javaslom szerezd be Don Failla: 45 perces bemutató című könyvét. Tömören, mégis alaposan kifejti a szakma lényegét. Oh, igen.Az MLM-mel foglalkozni szakma és bár azt szokták mondani, hogy az átlagemberek átlagon felüli teljesítménye. Ha a sok kicsi sokra megy-re gondolok ez igaz is. Hiszen egy jól felépített hálózatban sok ember kis munkájából részesülsz. Ahogy Paul Getty mondta: „Inkább részesülök 100 ember munkájának 1%-ából, mint 1 ember munkájának 100%-ából”
Mégis azt gondolom, hogy ha egy MLM-ben eredményes akarsz lenni, akkor még
• legyen aktuális tudásod, tanuld meg a szakmát könyvekből, rendezvényekből, segédanyagokból,
• miközben minden egyes nap fejleszted az üzleted – példával taníts,
• tanuld meg, hogyan lehet stabil, jól működő hálózatot építeni,
• szeresd az embereket és tanulj meg az emberek nyelvén beszélni,
• bátran meg kell merned mutatni a szíved az embereknek,
• hallgass a felsővonalad tanácsaira – te választottad őket,
• és
tulajdonosi, vállalkozói, belső motivált szemléleted fejleszd ki. Az
üzleted a tiéd és nem a szponzorodé. Az alkalmazotti, külső motivált
emberek nem sikeresek ebben a vállalkozásban.
Mert az MLM leképezi az életet. Ha te nem vagy jó példa, nem biztos, hogy lesznek követőid. Válj azzá az emberré, akivel Te is szívesen dolgoznál.Fel tudj nőni azzá, aki valóban vagy – tiszta szívből kívánom.
Molnár Andrea
Szuper írás!
VálaszTörlés